F de. 12.1. Te 2: UKAZI ZA LIGHT-PEN, JOYSTICK IN PADDLE Simon's Basic nam a da s štirimi ukazi lahko kontro- liramo pozicije zunanjih priključkov (položaj potenciometra, igralne palice ali svetlobnega peresa). PENX : | Format: SX-PENX Namen: Ugotoviti položaj svetlobnega peresa (X-os) Delovanje: Po izvršitvi ukaza dobimo v spremenljivki SX vrednost med $ in 320, ki pomeni položaj LIGHT- PEN-a relativno od levega roba ekrana. Ukaz se mora izvesti vedno pred ukazom PENY. Primer: 100 LX - PENX PENY Format: SY - PENY Namen: Ugotoviti položaj svetlobnega peresa (Y-os) Delovanje: V spremenljivki SY dobimo po izvršitvi ukaza 12.3. Tov, vrednost med 4 in 200, ki pomeni položaj LIGHT- PEN-a relativno od zgornjega roba ekrana. Pred tem ukazom se mora izvršiti ukaz PENX. Primer: 110 LY z PENY POT Format: PU s POT(G) 3 Pl - POT(1) Namen: Ugotoviti položaj paddle-a (potenciometra) Delovanje: Ukaz nam omogoča, da v spremeljivki PG ali Pl dobimo vrednost med 4 in 255, ki pomeni po- ložaj potenciometra. Ker sta lahko priključena dva sfera teri paddle želimo kontrolirati. e-a nam številka v oklepaju pove ka- Primer: 100 PA - POT(G) JOY Format: JP < JOY Namen: Ugotoviti položaj ročice na joystick-u. šla