a INO M eta ZAVOD SRS FA PRODUKTIVNOST DELA x dneva nulo UPORABA NAPOVEDNIH FUNKCIJ PRI PLANIRANJU PRODAJE V poslovnem življenju je možnost ugotavljanja najverjetnejšega poteka poslovnih pojavov velikega pomena za uspešnost poslovanja, Ocena bodoče prodaje je ključni element ekonomskega planiranja podjetja, Obstoječe proizvodne kapacitete, delovna sila in poslovna sredstva ostajajo brez poslovnega učinka, če ekonomsko planiranje ne upošteva tudi absorbčtijskih možnosti tržišča, Znano je namreč, da so zaloge finalnih izdelkov škodljive za rentabilnost poslovanja, Za ugotavljanje bodočega gibanja prodaje za proizvode, ki jih podjetje že proizvaja in ki zanje ima kadrovske, surovinske, poslovne in tehno< loške potenciale, so doslej znana sredstva razmeroma skromna, ker le slabo aproksimirajo bodoči pojav, Osnovna ideja, ki jo lahko v zelo koristnem okviru uporabljamo za izboljšanje ocen bodočega gibanja prodaje je metoda napovednih funkcij kot posebna matematična O TN metoda, Doslej znani pojmi kot so npt, statistična struktura, poprečja, trendi, korelacije ipd, prinašajo pri uporabi razmeroma velike odklone med napovedjo in stvarnim dogodkom, To z drugimi besedami p omeni, da so omenjene metode zelo skromne glede na moč napovedoz vanja bodočih pojavov, za katere poznamo obnašanja v preteklosti, Razlog za to je v tem, da te metode dajejo oceno bodoče prodaje le na osnovi bodisi konstant ali pa konstantno parametriziranih funkcij, Tako npr. napovedovanje prodaje določenega proizvoda za kalo neba kvartal običajno izhaja iz preteklosti, Če upoštevamo, uma dm nomska škoda, ki jo prinaša na ta način poenostavljeno napovedovanje bodočih dogodkov na osnovi mehaničnega presajanja obnašanja pojava v preteklosti na bodočnost, potem je jasno, da je prej ali slej