l, Problematika hapovedovanja ekonomskih in poslovnih po javov Napovedi so nepogrešljivi del planiranja ekonomskih in poslov- nih procesov. Planiranje kot poseben tip odločanja temelji namreč na predpostavki o pričakovanem ali predvidenem gibanju pojavov v prihodnosti, De janska gibanja po javov v prihodnosti so za planerja neznana, zato se pri svojem delu lahko opira le na bolj ali manj natančne napovedi vodočih poslovnih in ekonomskih pogojev, logičen pristop k napovedovanju ekonomskih in poslovnih po- javov mora temeljiti na naslednjih treh izhodiščnih postavkah: 1) ekonomske in poslovne kategorije (obseg proizvodnje, do- - hodek, cene, osebni dohodki itd) so v medsebojni zvezi, Te med- sebojne zveze skupaj z kategorijami predstavljajo sistem, ki je v času razmeroma stabilen; 2) prihodnje spremembe v intenzivnosti zgornjih kategorij so v veliki meri odvisne od današnjih vzrokov, ali pa lahko pred- videvamo spremembe na osnovi danes opaznih simptomov; 3) na osnovi poznavanja zgodovine razvoja pojavov je mogoče raziskati naravo teh vzrokov in simptomov ter posledic in pred- videnih sprememb v gibanju ekonomskih in poslovnih pojavov. Na osnovi teh postavk (ki so osnova ne le napovedovanju, tem- več tudi ekonomski teoriji in statistiki) lahko izvedemo tri osnovne strategije napovedovanja: deterministično, simptoma- tično in sistematično, Deterministična strategija predpostavlja, da je sedanjost vzročno povezana s prihodnostjo. Takšna predpostavka je v ne- katerih primerih uporabna za napovedovanje; če npr. napove- dujemo strukturo stroškov nekega projekta, pri tem pa poznamo danes sklenjene pogodbe o izvajanju projekta, iahko zelo dobro napovemo potrebne elemente. Simptomatična strategija predpostavlja, da sedanji pojavi na- kazujejo, kako se bo razvijala prihodnost. Takšni po javi ne determinirajo prihodnosti, temveč indicirajo bodoče spremembe