E Wi o.c O ZO oto, o E b Tabela l: Promet v gostinstvu (v milj.din) (Vir: Indeks) 1968 1969 1970 1971 1972 1973 1974 282.0 327.0 592.0 489.0 635.0 778.0 990.0 288.0 314.0 378.0 475.0 630.0 741.0 948.0 228,0 363.0 445.0 537.0 703.0 867.0 1107.0 360.0 422.0 503.0 (638.0 746.0 996.0 1292.0 404.0 496.0 606.0 787.0 921.0 1192.0 1523.0 494,0 583.0 714.0 950.0 l1185.0 1555.0 1839,0 629.0 756.0 951.0 1272.0 1656.0 2040.0 670.0 820.0 1056.0 1398.0 1732.0 2110,0 506.0 629.0 814.0 1050.0 1283.0 1610.0 593.0 (478.0 709.0 '774.0 963.0 1162.0 360.0 425.0 555.0 677.0 838.0 1030.0 567.0 427.0 564.0 734.0 888.0 1102,0 Kot merilo za ocenjevanje napovedi uporablja Laboratorij za digitalne sisteme kriterij kvalitete napovedi, ki jo do- loča po enačbi g> O - Ej kjer je 3? srednja kvadratna vrednost časovne vrste v območju napovedi in č"%4) srednja kvadratna vrednost napake napovedi. Pri vsakem izračunu napovedi zahtevamo informacije 0 G, , kjer O, predstavlja kvaliteto napovedi za(Z-2) -ge obdobje (če računamo napoved za T-%e razdohje), ter infomacije o0, , kjer je O, kvaliteta napovedi za (Z- 1)-,. razdobje, Kvalite- ta napovedi za obdobje, na katero se nanaša napoved, lahko ugotovimo šele, ko so znani podatki o dejanski vrednosti po- java za to razdobje. Torej se tudi pri ocenjevanju napovedi srečamo z neke vrste ekstrapolacijo: če so kvalitete napovedi G, in G, visoke (100 ali več), potem pričakujemo, da bo tudi kvaliteta napovedi za %-% obdobje visoka, Ta predpostavka je realna seveda le v primerih, ko se zakonitost v gibanju pojava v preteklih letih nadaljuje tudi v letu, za katero računamo napoved«.Če pa pride v tem letu do večjih odstopanj, pa bo in- formacija o O, inO, ter na osnovi nje sklep o pričakovani kva-