a JU ,4. ŠTUDIJSKI: PROGRAMI IZ RAČUNALNIŠTVA IN INFORMATIKE Z razvojem računalniške tehnologije in uporabnih področij raču- ' nalnika so se pričeli na univeržitetnem nivoju oblikovati delni in zaokroženi študijski programi iž računalništva in informatike. Ti programi so bili praviloma bodisi rezultat razvojno-razisko- valnih ambicij posamezne institucije na tem področju, bodisi odraz trenutnih potreb okolja po (relativno ozkih) strokovnih profilih s tega področja. Prvi poskus sistematično urejenega programa za študij računalništva je bil objavljen leta 1968 v reviji Communication of the ACM (Vol. II, No 3, March 1968) v poročilu z naslovom CURRICULUM. 68 - Recomunendations for Academic Programs in (Computer Science. Po- ročilo je rezultat večletnega dela vrste ameriških in kanadskih računalniških strokovnjakov. in pedagogov in vsebuje konsistenten sestav vseh elementov,. ki naj jih vsebuje fakultetni študij tega področja. Predmeti v tem programu so razdeljeni na 3 nivoje: te- meljni, vmesni (intermediate) in specialistični (advanced). Pro- gram CURRICULUM 68 je bil prav gotovo najbolj dodelan program za študij računalništva na univerzitetnem nivoju, vendar je imel v primerjavi z drugimi do tedaj znanimi programi še nekaj prednosti: - za vsak predmet in vsako področje programa je priložen skrbno sestavljen izbor najboljše literature - program omogoča izdelavo manjših zaokroženih programov oz. us- merjenih specialističnih študijskih programov iz različnih dis- ciplin tega področja. MA se - program je s sistematično klasifikacijo disciplin in predmetov vpeljal načrtnost na področje izobraževanja računalništva, kar je imelo močan vpliv na oblikovanje novih študijskih programov s tega področja. Temu programu je sledila vrsta programov na ameriških in evropskih univerzah. Med temi je zlasti zanimiv holandski modularni program, ki ga je Ekonomska fakulteta v Subotici priredila za naše razmere. V tem programu je jasno nakazana tendenca prehajanja iz strogo ra- čunalniške sfere v uporabniško sfero izobraževanja. Študent dobi poleg potrebnih znanj o računalniku in programiranju še osnovna znanja iz drugih področij kot so matematika, statistika, organi- zacija dela, sistemska teorija in drugo.. Kopija programa, kl ga je predstavil prof. S. Han na interfakultetni: konferenci ekonomskih fakultet v Nišu 1971, je podana v.Prilogi 2. V študijskih programih, ki sledijo se vedno bolj odraža diferenci- acija med računalništvom in informatiko. čeprav. je pri obeh glavni poudarek, na izkoriščanju. računalniških zmogljivosti, so študijski programi .iz računalništva bolj usmerjeni k proučevanju računalnika in sistemske programske opreme, medtem ko so študijski programi iz informatike usmerjeni k uporabniku in analizi problemov prenosa vsebinskih področij posameznih disciplin na računalniško obdelavo.