Nekaj misli o potrebni posodobitvi informacijske tehnologije za potrebe podiplomskega študija informacijsko upravljalskih ved: 1. Učitelji informacijskih predmetov na podiplomskem študiju informacijsko upravljalskih ved ugotavljamo, da z obstoječo računalniško opremo našim študentom ne moremo nuditi pogojev za kakovostno študijsko in raziskovalno delo. 2. Oprema, ki je na voljo učiteljem v njihovih kabinetih niti približno ne sledi sodobnemu razvoju na področju informacijske tehnologije. Računalniška oprema ni dovolj zmogljiva, da bi omogočala spremljanje in preverjanje - novih metod, tehnik in orodij sistemskega razvoja - novih tehnoloških rešitev v zvezi s statiko (strukturo) in dinamiko podatkovnih zbirk - novih trendov na področju multimedijskega komuniciranja in prezentiranja informacij - novih programskih produktov za poslovno področje in odločanje v managementu. Večina naših kolegov na obeh slovenskih »niverzah ima za te namene lastne sodobno opremljene laboratorije, kjer lahko preizkušajo novitete in opravljajo raziskovalno delo. Mi teh možnosti nimamo. Še več: celo večina naših študentov ima na svojih delovnih mestih na voljo boljšo računalniško in programsko opremo. Kaj jim torej lahko ponudimo na področju informacijske tehnologije in informacijskih sistemov? 3. Na podiplomskem študiju skušamo sodobne metode s področja poslovne informatike čimbolj predstaviti slušateljem v različnih oblikah, tudi s praktikumi v računalniških učilnicah. Študij pa želimo izboljšati in posodobiti z uvajanjem samostojnega raziskovalnega dela pod vodstvom mentorjev. Žal, obstoječa oprema v teh učilnicah ni primerna za delo z zahtevnejšo programsko opremo. Sodobna programska orodja so v večini primerov zahtevna ne le z uporabniškega vidika, temveč tudi z vidika zmogljivosti računalniške opreme. Na obstoječi, premalo zmogljivi fakultetni opremi, poteka obdelava zahtevnih programov zelo počasi, kar negativno vpliva na kakovost pedagoškega in raziskovalnega dela. Med zahtevnejšo programsko opremo, ki jo uporabljamo pri tem delu sodijo predvsem CASE orodja (Designer 2000, Developer), sistemi za upravljanje baz podatkov in delo z njimi (ORACLE, SOL Server), orodja za načrtovanje in simulacijo poslovnih procesov (ARIS, Optima), orodje za razvoj kompletnih rešitev (Visual Studio), da omenimo samo nekatere. Za vsa našteta orodja je značilno, da zahtevajo zelo zmogljivo strojno platformo, ozko grlo pa je strežnik s centralno zbirko meta podatkov (repozitorij), ki jo omenjena orodja predpostavljajo. 4. Rešitev tega problema vidimo v sistematičnem opremljanju računalniških učilnic z bolj zmogljivo računalniško opremo, ki bo zagotavljala boljše pogoje dela našim podiplomcem. Takoj pa bi bilo potrebno razrešiti problem centralnega repozitorija z nabavo zmogljive delovne postaje, ki bi opravljala tudi funkcijo strežnika v medmrežju. Na njem bi poleg najpomembnejše programske opreme bila študentom na voljo tudi baza ARTEMIS z več kot 100000 opisi del s področja informatike, virtualne knjižnice učiteljev z obvezno in dopolnilno literaturo za študij, seminarske naloge in druge oblike raziskovalnega dela pod vodstvom mentorjev, interaktivni študij in podobno. Zato predlagamo, da se iz sredstev podiplomskega študija informacijsko upravljalskih ved nabavi delovna postaja po specifikaciji, ki je podana v prilogi. Ljubljana, 15. 4. 2000 Priloga: 1x