gradnja preglednega modela podjetja. Z analizo strateĹĄkih ciljev in problemov dobimo strukturiran pregled ciljev in problemov, ki se jih da razgraditi in povezati z organizacijskimi enotami.Cilji morajo biti merljivi in povezani z informacijskimi potrebami. Sledi analiza tehnoloĹĄkih vplivov na razvoj in konkurenÄnost poslovanja. Pri tem ugotavljajo kako bo nova tehnologija vpliâ vala na nove proizvode oz. storitve, na organizacijsko strukturo, kakor tudi na nove moĹžnosti in nove nevarnosti, ki jih prinaĹĄa. V nekaterih podjetjih ugotavljajo, da lahko postane poslovanje veliko uspeĹĄnejĹĄe, Äe se koncentrirajo na nekatera kritiÄna podroÄja. V analizi kritiÄnih faktorjev uspeĹĄnosti doloÄijo najprej taka podroÄja, kjer morajo stvari uspevati, nato ugotove kritiÄne informacijske potrebe in ĹĄe tiste kritiÄne odloÄitve, ki potrebujejo sisteme za pomoÄ pri odloÄanju. Pregledni postop kovni model hierarhiÄno upodablja poslovne funkcije. PoveĹžejo jih z organizacijskimi enotami, lokacijami in entitetami. Upodo- bitve prikazujejo ustrezne matrike. Na koncu je izdelan entitetno odvisnostni (na kratko entitetni) model. V entitetnem diagramu so prikazane entitete in njihove odvisnosti, kar daje pregled nad podatki, ki morajo biti hranjeni v podatkovnih bazah podjetja. V posebni matriki so entite povezane s poslovnimi funkcijami. Matriko posebej uredijo in tako najdejo naravno kohezivne grupe entitet in funkcij. Tako pridejo do pregledne informacijske arhitekture, ki je bila zasnovana neodvisno od trenutne organiziranosti podjetja. Informacija je vir podjetja, zato jo je treba naÄrtovati za vse podjetje. Implementacija arhitekture pa bo odrazila trenutno organiziranost, kar je pomembno pri doloÄanju prioritet za nadaljnje delo. 4.2. Analiza poslovnih podroÄij Analiza poslovnega podroÄja oskrbi jasno razumevanje poslovanja na izbranem podroÄju in formira arhitekturni okvir za gradnjo RZIS. Tako postavljen okvir zagotavlja, da so neodvisno razviti