POGLAVJE 26 UPORABA STROJNE KODE Kratka vsebina: USR s številčnim argumentom To poglavje je napisano za tiste, ki razumejo Z8£ strojno kodo; skupina in- štrukcij, ki jih uporablja procesor Z80. Če jih ne razumete, želeli pa bi jih razumeti, si nabavite eno izmed množice knjig na to temo. Poiščite takšno, ki < ima naslov "Z80 strojna koda" (ali asemblerski jezik) ali kaj podobnega za za- četnike, če pa je v naslovu knjige omenjen Spectrum, pa je še bolje. Ti programi se običajno pišejo v asemblarju in čeprav so videti skrivnostni, se jih s prakso kaj hitro naučimo (inštrukcije v asemblarju lahko vidite v do- datku A). Da bi te programe lahko izvedli na računalniku, jih morate kodirati v zaporedje bajtov (takšna oblika zapisovanja programov se imenuje strojna ko- da). Prevajanje iz asemblarskega jezika v strojni običajno vrši računalnik sam s pomočjo programa, ki se imenuje "Asemblar". Asemblar ni vgrajen v ZX Spec- trum, vendar ga lahko kupite posnetega na kaseto. Če tega ne boste storili, boste morali prevajati sami, če seveda program ni predolg. € Za primer vzemimo program: id; be; 99 ret ki natovarja v registrski par število 99. To se prevede v štiri strojne kodirane bajte: l, 99, in $ (za ld, bc, 99) ter 241 (za ret). Če boste poiskali l in 261 v dodatku.A, boste našli: ld bc, NN, kjer NN velja za katerokoli dvobajtno število in ret. Ko imate svoj strojno kodirani program, je naslednji korak vnašanje v računal- nik (asembler bo to verjetno storil avtomatsko). Vi Uoruta odobitii kje pri- bližno se bo nahajal v spominu. Najbolje je, da naredite prostor med BASIC po- dročjem in samostojno definiranimi pobi. Recimo, da imate l6K Spectrum. Zgornji konec RAM-a je: samostojno definirane grafike pano RAMTOP-32599 UDG-32608 P RANT-32767