Nano če pom RO zore Mojstra | Volje obe blo odmre. > A ai RANJE v OMO MNE ti ha 28 iž POGLAVJE: 25 SISTEMSKE VARIABLE Bajti, ki se nahajajo v spominu od 23532 do 23733 so postavljeni ob strani, da jih lahko sistem uporabi posebej. Lahko jih pogledate, da bi zvedeli neka- tere stvari o sistemu. Nekateri izmed njih se lahko uspešno pokirajo (postavi- te jim nove vrednost). Tukaj imamo te variable popisane skupaj z njihovimi upo- rabami. Imenujejo se sistemske variable ter imajo imena, vendar jih ne mešaj- te z variablami, ki jih uporablja BASIC. Računeinik jih ne bo prepoznal, a so podane samo kot memo tehnični pripomoček za nas ljudi. Okrajšave v stolpcu l imajo naslednje pomene: X variable se ne smejo pokirati, ker bi sistem lahko razpadel N pokiranje variabel ne bo imelo trajnega efekta Število v prvem stolpcu pomeni število bajtov v variabli. Za dva bajta je prvi manj pomemben, kar je obratno od tistega, kar ste morda pričakovali. Torej, da pokiramo vrednost v dvobajtne variable na naslov n, uporabimo: POKE n,v-256 INT (v/256) POKE nl, INT (v/256) za peek njene vrednosti pa uporabite izraz: PEEK n4256 x PEEK (ntl) Znaki Naslov Ime Vsebina N8 23552 KSTATE Uporablja se za branje tastature. NI 23560 LAST K Shrani tipko, ki je zadnja pritisnjena. x 22561 REPREL Čas (v petdesetinkah sekunde) v katerem mora titi tipks pritisnjena, da bi bil njen pomen ponovljen Postavljen je na 35 vendar lahko pokirate tudi os- tale vrednosti. hi 23562 REPPER Zadrževanje (v petdesetinkah sekunde) med zapo- ; rednim pritiskanjem tipke; začetno 5 (mrtev čas za tipko).