spomin lla Vtipkajte NEW ter nato CLEAR 23893, da bi ugotovili kaj se dogaja s strojem, ko se polni. Prvo kar boste opazili, ko boste vpisovali program, bo to, da po določenem ča- su računalnik preneha sprejemati program na kar reagira z brenčanjem. To pome- ni, da je računalnik blokiran in da ga boste morali malo izprazniti. Obstojata O tudi dve obvestili o napaki, ki imata približno enak pomen: 4 Memory full (spo- | min poln) in G No room for line (ni prostora za novo vrsto). Brenčanje se rav- no tako sliši kadar vpišete vrsto, ki obsega več kot 23 vrstic; to kar ste za- pisali, bo računalnik upošteval, čeprav tega ne boste videli; brenčanje vas 9 samo opozarja, da ne vpisujete več. Dolžino brenčanja lahko določite, če pokirate število na naslov 23688. Običaj- na dolžina ima število 64. Katerokoli število (razen G) lahko napišete na ta način: EJ O TER EINEM ŽA ko oi oi Ja ANN DON ži LOS MN zo si ne GAR e 4 mXx2 a A A Š kjer je - predznak, m je mantis in se nahaja med 1/2 in l (ne more biti 1), e pa je potenca (celo število, lahko negativno). Recimo, da pišemo m v binarni skali. Glede na to, da je ulomek, bo imel binar- no piko (kakor decimalna pika v skali do 14) ter nato binarni ulomek (kakor decimalni ulomek), zato se binarno: polovica piše sa četrtina Bl tri četrtine. 11 desetina pa 00811 itd. V našem številu m (glede na to, da je manjše od l) ni bitov pred binarno piko; glede na to, da je manjši od 1/2 je bit za binarno piko l. Da bi shranili šte- vilo v računalnik, uporabimo pet bajtov: l) Napišite prvih osem bitov mantisa v drugi bajt (vemo, da je prvi bit 1), drugih osem bitov v tretji bajt, tretjih zane bitov v četrti bajt in četr- tih osem bitov v peti bajt. 2) Zamenjajte prvi bit v tretjem bajtu (za katerega vemo da je l) z znakom $G za plus ali l za minus. di klik dilo V do GE UEVIVANS A SEGA 9% Cod ce ORA, žna €, io m EBD SEV.