POGLAVJE 23 Kratka vsebina: OUT in IN j Procesor lahko bere ' (vsaj s pomočjo RAM-a) in piše v spomin z uporabo PEEK in POKE. Samemu procesorju je vseeno, ali je spomin ROM, RAM ali pa čisto nič. On samo ve, da obstoja 65536 naslovov v spominu ter, da lahko prebere bajt z ši vsakega naslova (pa čeprav je to neumnost) in ga tudi vpiše na vsak naslov (pa čeprav se je izgubil). Na popolnoma analogen način obstoja 65536 tako ime- novanih I/0 portov (I/O < input/output), ki jih procesor uporablja za komuni- ciranje z raznimi stvarmi npr. tastatura ali printer, nadzorujemo pa jih lah- ko z uporabo funkcije IN ter ukaza 0UT. IN je funkcija, kakor PEEK. IN naslov ima en argument, naslov porta, njen rezultat pa je bajt, ki se prebere s por- ta. OUT je ukaz podoben POKE. OUT naslov, vrednost piše dano "vrednost" na port z danim "naslovom". Kako bo ta naslov pojasnjen, je v veliki meri odvisno od ostalega dela računalnika. Največkrat mnogo raz- ličnih naslovov pomeni isto. Najbolje je, da si zamislite, da je naslov pisan binarno, saj posamezne vrste težijo k neodvisnemu delovanju. Obstoja 16 bitov, ki jih bomo imenovali (A upo- rabimo za naslov): Ala, aid/—... zene. MM AG je tukaj prvi bit, Al drugi, A2 tretji, itd. Biti AG, Al, A2, A3, ter Ad so zelo važni. Običajno imajo vrednost l.Če pa ima kateri od njih 0, bo to računalniku povedalo nekaj specifičnega. Računal- nik ne obvlada več nalog istočasno, pa zato ne bi smeli postavljati na 4 več kot en bit (od petih navedenih).