šanje. To lahko stori tako, da počasi premika prste po strunah navzgor ali navzdol, česar pianist ne more storiti. Skala, ki jo igra violinist, se sli- ši tako: 24 BEEP .5,0: BEEP .5,2.0 39: BEEP .5,3.86: BEEP .5,4.98: BEEP .5,7.$2: BEEP .5,8,84: BEEP ,5,10,88: HEEP .5,12: STOP Morda boste,morda pa tudi ne boste odkrili razliko med tema dvema skalama - nekateri ljudje jo lahko. Prva razlika je v tem, da je tretja nota v narav- ni skali nekoliko nižja. Če imate bolj občutljiv sluh, lahko programirate s pomočjo te naravne skale namesto tiste širne. Nepopolna pa je zato, ker kljub sn, da deluje v ključu C odlično, v ostalih ključih deluje manj dobr ro, v nekaterih pa celo zelo slabo. Mirna skala je nekoliko drugačna, vendar deluje enako dobro v vseh ključih. To pa ne predstavlja problema za računalnik, saj lahko dodate variablo "ključ". Nekatera glasba, zlasti indijska, uporablja intervale višine tona, manjše od poltona. To lahko v ukazu BEEP programirate brez večjih težav: na primer, četrtina tona nad srednjim C, ima vrednost višine .5. Z uporabo: POKE 23609,255 lahko napravite, da bo tastatura izvedla BEEP in ne klik. V tem primeru dru- go število določa dolžino BEEP-a (poizkusite različne vrednosti med $ in 255). Ko je vrednost 0, bo BEEP zvenel kot lahki klik. Če vas zanima kaj več o zvoku, ki ga uporablja ZX Spectrum, npr., da želite slišati tudi kaj drugega razen BEEP, boste ugotovili, da je signal prisoten v obeh vtičnicah (MIC, EAR). Na vtičnici EAR bo na višjem nivoju, vendar sta na splošno ista. Na ZX Spectrum lahko priključite tudi slušalke. To vam ne bo izključilo notranje- ga zvočnika. Če si želite več hrupa, priključite računalnik na ojačevalec (vtičnica MIC bo dala približno pravi nivo) ali pa posnemite zvok na trak in ga dajte računalniku, da se bo igral sam s seboj. Računalnik se ne bo poško- doval, če boste napravili kratki stik, medtem ko eksperimentirate z vtični- cami.