VEL ane z 20: zkxi A EIN SEV el; toča beep 92 uskladili po tem, polovico sekunde za osminko itd. Mnogo bolj fleksibilno bi bilo, če bi postavili variablo osminke, da bi shranili njeno dolžino ter določili trajanje v odnosu do nje. Vrsta 20 bi imela sedaj takšno obliko: 20 BEEP osminka, ključ40: BEEP osminka, ključt42: BEEP osminka/2, ključt3: BEEP osminka/2, kljičt2: BEEP osminka, ključ40 (Verjetno boste zaželeli osminki in ključu dati krajša imena). Če date osminki odgovarjajočo vrednost, lahko menjate brzine melodije. Zapom- nite si, da zaradi tega ker ima računalnik samo en zvočnik, lahko igrate sa- mo na eno noto, zato ste omejeni na neharmonične tone. Če želite kaj več, morate tudi sami peti. Poizkusite sedaj še sami programirati tone. Začnite z boki onimi melodijami npr. "Tri slepe miši". Če nimate ne klavirja ne zapisane glasbe, vzemite enostaven instrument, re- cimo piščalko, ali blok flavto ter izvedite tone po njih. Lahko si naredite tabelo vrednosti višine tonov za vsako noto, ki jo lahko zaigrate na ta in- strument. Vtipkajte: FOR n < $G TO 1980: BEEP .5,n: NEXT n To vam bo igralo note do najvišje stopnje ter se nato ustavilo z obvestilom: B integer out of range. Lahko vtipkate PRINT a, da bi videli pri kateri viši ni se je končalo. Poizkusite vse skupaj še enkrat, tokrat z globokimi toni. Najglobji toni se bodo slišali kot trkanje. Za glasbo so primerne le note iz sredine, saj globje zvenijo kot trkanje, visoki toni pa so tanki ter malce piskavi. Vtipkajte v program vrsto: 19 BEEP .5);0: BEEP .5,2: BEEP .5,4: BEEP .5,5: BEEP .5,7: BEEP .5,9: BEEP..5,11:- BEEP ;-5,12: -STOP To nam bo odigralo skalo C dura, ki uporablja vse bele tipke na klavirju, od srednjega C naprej. Način, s katerim je ta skala narejena, je popolnoma isti kot na klavirju, imenuje pa se mirna melodija, ker je interval višine (olton enak preko cele skale. Vseeno pa bi vijolinist to skalo zaigral nekoliko dru gače, saj bi prilagodil note tako, da bi bila melodija prijetnejša za poslu-