POGLAVJE 17 GRAFIKE Kratka vsebina: PLOT, DRAW, CIRCLE, POINT, pixels (elementi slike) V tem poglavju bomo videli, kako se na ZX Spectrumu rišejo slike. Del ekra- na, ki ga uporabljate, ima 22 vrst in 32 stolpcev, kar je skupaj 22x32-704 pozicij karakterja. Kot se spominjate iz pog. l6 je vsaka od teh pozicij - sestavljena iz kvadratov z 8x3 točk, ki se imenujejo pixels (elementi sli- ke). Pixels določata dve števili, njegove koordinate. Prva od njih, koor- dinata x pove koliko je oddaljen od krajnega levega stolpca, druga koordina- ta y pa pove koliko je oddaljen od dna zgornjega dela ekrana. Te koordina- d te se običajno pišejo v paru v oklepaju: (9,8), (255,0), in (0,175), (255,175) spodnji levi, spodnji desni, zgornji levi in zgornji desni kot. ič Ukaz: j PLOT x koordinata, y koordinata pobarva s črnilom pixel s temi koordinatami, pa tako program ošpic: 10 PLOT INT (RND x 256), INT (RND x 176): INPUT a$: GO TO 18 naredi slučajno točko vsakič, ko pritisnete ENTER. Oglejmo si še en zanimiv program, ki riše grafikon funkcije SIN v času vred- nosti med G in2 T: 19 FOR n:d TO 255 20 PLOT n, 88 4 80 SIN (n/128 x PI) ob raje Pio Neo KRPO EINE iskati io RRNe Dee ji 30 NEXT n Naslednji grafikon riše SOR (del parabole) med J in 4: 10 FOR n<-4 TO 255 20 PLOT n, 88 SOR (n/64) 30 NEXT n oaniakiče MR torrent ii Opazili boste, da se koordinate pixela precej razlikujejo od vrste in stolp- Co s Z zo OE O IN EI SJE VOZ SŽ IRIS NE IGRI RIS ISTE