49 P.O G:L/A V JE 12 MATRICE Kratka vsebina: MATRICE (način, s katerim ZX Spectrum deluje z njimi, je nekoliko nestandarden) Zamislimo si, da imate popis številk, npr. ocen deseterice učencev v razre- du. Da bi jih ohranili v računalnik, lahko postavite variable za vsako pose- bej, kar pa bi bilo zelo nespretno. Lahko bi se odločili, da variable ime- nujete Bloggs l, Bloggs 2, itd. do Bloges 18, vendar bo takšen program zelo zamuden. Lepše bi bilo, če bi ga lahko vpisali tako: 5 REM ta program ne bo deloval 19 FOR n < l TO 18 20 READ Bloggs n 30 NEXT n 44 DATA 10, 2, Spa; 6, 3, ll;:l,:0;0 To je žal nemogoče. Vseeno pa obstoja mehanizem, s pomočjo katerega lahko uporabite to idejo. On uporablja pri tem matrico. Matrica je skupek variabe:. Vsi njeni elementi imajo isto ime, razlikujejo pa se po številu (indeksu),. ki se nahaja v oklepaju za njihovimi imeni. V našem primeru je lahko ime b (ravno tako, kot pri kontrolnih variablah FOR-NEXT zank, imajo tudi matrice v imenu samo eno črko), deset variabel pa lahko označimo z b(1l), b(2), itd. do b(18). Elementi matrice se imenujejo indeksirane variable, kar je nasprotno enosi:v- nim številčnim variablam, ki smo jih do sedaj spoznali. Preden uporabite matrico, morate zanjo rezervirati mesto v memoriji, kar boste storili z ukazom DIM. DIM b(18) definira matrico, ki se imenuje b, z dimenzijo 19 (to pomeni, da ima 10 in- deksiranih variabel - b(l) ..... b(10)) ter postavlja teh deset vrednosti na nulo. Prav tako briše katerokoli drugo matrico z imenom b, če je obstojala 2 6 Nego nee vo De S EP NENE tje rajon jo PRA JA OEAJA AM UBP NJE: EO POTNI ANE