slučajna števila 50 NEXT n 64 INPUT a$: GO TO 29 Vsakič, ko želite kocko ponovno vreči, pritisnite ENTER. Ukaz RANDOMIZE se uporablja, da bi se RND začel na določenem mestu svojega zapredja števil, kar je razvidno iz naslednjega programa: 10 RANDOMIZE l 20 FOR nzl TO 5; PRINT RND,: NEXT n 34 PRINT: GO TO 18 Po vsakem izvrševanju ukaza RANDOMIZE, se zaporedje RND prične znova z 0,0022735596. Ostala števila med l in 65535 lahko uporabite v ukazu RANDO- MIZE, da bi lahko začeli zaporedje RND na različnih mestih. Če so se v pro- gramu, ki ima RND pojavite napake, ki jih ne morete najti, si lahko pomaga- te z uporabo RANDOMIZA, da bi se program obnašal tako kot vedno, kadar ga uporabljate. Ukaz RANDOMIZE (tudi RANDOMIZE 8) je sam po sebi drugačen, saj zares izvr- šuje izbiranje RND. To lahko vidite v naslednjem programu: 1$ RANDOMIZE 24 PRINT RND: GO TO 18 Zaporedje, ki ga dobite tukaj ni poljubno, saj ga ukaz RANDOMIZE uporablj: od trenutka, ko je bil računalnik vključen. Glede na to, da se čas poveča za isto vrednost vsakič, ko je bil izeblan ukaz RANDOMIZE, bo tudi nasled- nji RND izvršen več ali manj leto. Hemuiiat bo boljši, če GO TO 1$G zamerja- te z GO TO 20. Pazite: večina dialektov v BASIC-u uporablja za izdelavo poljudnih števil ukaza RND in RANDOMIZE, vendar jih ne uporabljajo vsi na isti način. Prog- ram, ki ga bomo sedaj vnesli, nam šteje "cifre" in "grbe" pri kovancu, ki ga mečemo: 19 LET grb-G: LET cifra-8 24 LET kovanec-INT (RNDx2) 30 IF kovanec-G THEN LET grb-grbil 48 IF kovanec-l THEN LET cifrascifratl f j Hi MJ DPOOPNLINIAA 1PE—ME SE Spone zem