POGLAN IE ll SLUČAJNA ŠTEVILA Kratka vsebina : RANDOMIZE, RND V tem poglavju bomo govorili o funkciji RND ter ključni besedi RANDOMIZE. Oboje se uporablja v zvezi s slučajnimi števili. Nahajata se na isti -£ipki (T); RANDOMIZE razumemo kot RAND. RND je samo delna funkcija. Čeprav opravlja izračunavanje in daje rezultat, je nenavadna, saj ne potrebuje argumenta. Vsakič, ko jo uporabljate, dobite kot rezultat slučajno število med $ in l (lahko ima vrednost GB, toda nikoli 1). Poizkusite: 10 PRINT RED 28 GO TO 18 in videli boste, kako se odgovor menja. Ali lahko odkrijete kako nepravil- nost ? To se ne bi smelo zgoditi, saj "random" pomeni, da ni nobenih zako- nitosti. Pravzaprav, RED ni popolnoma poljuden, saj sledi določeno zaporedje 65536 števil. Ta števila so popolnoma pomešana tako, da ne obstoja nobena vidna zakonitost, zato pravimo da je RND pseudo pol jubno število. RND daje neko število med G in l, lahko pa dobite poljubna žpeviia v kakšnem drugem intervalu. Na primer: 5 x RND je med 9 in 5, 1,3 r 0,7 x RND pa je med 1,3 in 2. Da bi dobili cela števila, uporabite INT (ne pozabite, da INT vedno zaokroža proti navzdol), tako kot v ltINT (RNDx6), ki ga bomo uporabili v programu za simulacijo kockanja. RNDx6 je v intervalu od 8 do 6, vendar Je glede na to, da nikoli ne doseže 6, njena vrednost 8, 1, 2,3; 7 ali 5. ba gram je sledeč: 10 REM program metanja kocke 28 CLS 30 FOR n < l TO 2 40 PRINT l. 4 INT (RND»6);"";