POGLAVJE 6 READ, DATA, RESTORE Kratka vsebina: READ, DATA, RESTORE V nekaterih prejšnjih programih smo videli, da lahko informacije in podatki direktno prihajajo v kompjuter z uporabo ukaza INPUT. To je lahko zamudno, posebno še, če se ponavlja množica podatkov, ko program deluje. Z uporabo ukazov READ, DATA in RESTORE lahko prihranite precej šasa. Na primer: 1$ READA, b, c 20 PRINTAa, b, c 34 DATA 10, 29, 30 40 STOP Ukaz READ je sestavljen iz READ, ki mu sledi seznam imen variabel, medsebojno ločenih z vejicami. Ta ukaz deluje podobno kot INPUT, le da morate vtipxati vrednosti variabel; računalnik zahteva te vrednosti v ukazu DATA. Vsak ukaz DATA je seznam številčnih ali string izrazov (zaporedje znakov), ki jih deli vejica. Te izraze računalnik zanemarja (razen pri izvrševanju READ-a), zato jih lahko postavite kamorkoli v program. Zamislite si izraze, zbrane za vsemi ukazi READ, ki tvorijo dolg seznam: DATA seznam. Ko se raču- nalnik pripravlja, da bo prvič prebral (READ) vrednosti, vzame najprej prvi drugi, tretji, ... izraz ter preko ukaza READ prehaja skozi seznam podatxc (DATA seznam). (Če ga poskušate obiti, da napako). Vstavljanje ukazov DAT" v direktno komando je izguba časa, ker jih READ ne bo našel. Ukazi DATA mo- rajo iti v program. Poglejmo, kako ti ukazi odgovarjajo eni drugim v programu, Ki ste ga rawno- kar vtipkali. Vrsta 14 pove računalniku, naj prečita tri podatke ter jim pridruži variable a, b in c. Vrsta 28 ukaže PRINT (izpiši) te podatke. Ukaz DATA v tretji vrsti, da vrednost za a, b in c. Vrsta 40 program ustavi. Da bi videli vrstni red, s katerim se vse to odvija, spremenite vrsto 29 v: