POG UA.WI.E Ĺ i ODLOÄITVE Kratka vsebina: IF, STOP un; Ko Pp KZ KA, m z, Vsi dosedanji programi so bili precej predvidljivi. Odvijali so se toÄno po instrukcijah ter se nato vraÄali na zaÄetek. To ni posebno koristno, saj se v praksi od raÄunalnikov priÄakuje, da delajo odloÄitve ter ravnajo po njih. InĹĄtrukcija, ki se uporablja v ta namen, ima obliko ... IF (Äe) in THEN (te- daj). Na primer, uporabite NEW, da bi izbrisali prednodni program iz raÄunalnika, ter nato izvrĹĄite sledeÄi program (namenjen je dvema igralcema) 19 ugani ĹĄtevilko 20 INPUT a: CLS 30 INPUT Ugani ĹĄtevilko", b 40 IF bsa THEN PRINT Vto je toÄno"; STOP 54 IF b < a THEN PRINT "premalo, poizkusi znova" 60 IF b > a THEN PRINT "preveÄ, poizkusi znova" 79 GO TO 38 Opazili boste, da ima ukaz IF obliko: IF pogoj THEN ... Pogoj je nekaj, kar se bo izraÄunalo, bodisi kot resniÄno ali laĹžno. Äe se pokaĹže kot resniÄno, se izvrĹĄijo ostali ukazi v vrsti (to se nanaĹĄa na uka- ze izza THEN). V nasprotnem primeru se ukazi preskoÄijo, program pa izvrĹĄu- je naslednjo instrukcijo. NajpreprostejĹĄi pogoji primerjajo dve ĹĄtevili dali dva stringa (zaporedja znakov). Pogoji lahko ugotovijo, ali sta dve ĹĄtevilki enaki ali pa, Äe je eno veÄje od drugega ter ali sta dva stringa enaka ali je eden po abecednem redu pred drugim. Znaki, ki se tu uporabljajo, so: .. 4 , > 4 Hi eo z in > .