POG UA.WI.E Ĺ i

ODLOČITVE

Kratka vsebina: IF, STOP

un; Ko Pp KZ KA, m z,

Vsi dosedanji programi so bili precej predvidljivi. Odvijali so se točno po
instrukcijah ter se nato vračali na začetek. To ni posebno koristno, saj se
v praksi od računalnikov pričakuje, da delajo odločitve ter ravnajo po njih.

Inštrukcija, ki se uporablja v ta namen, ima obliko ... IF (če) in THEN (te-

daj).

Na primer, uporabite NEW, da bi izbrisali prednodni program iz računalnika,

ter nato izvršite sledeči program (namenjen je dvema igralcema)

19 ugani ĹĄtevilko

20 INPUT a: CLS

30 INPUT Ugani ĹĄtevilko", b

40 IF bsa THEN PRINT Vto je točno"; STOP

54 IF b < a THEN PRINT "premalo, poizkusi znova"
60 IF b > a THEN PRINT "preveč, poizkusi znova"

79 GO TO 38

Opazili boste, da ima ukaz IF obliko: IF pogoj THEN ...

Pogoj je nekaj, kar se bo izračunalo, bodisi kot resnično ali lažno. Če se
pokaže kot resnično, se izvršijo ostali ukazi v vrsti (to se nanaša na uka-
ze izza THEN). V nasprotnem primeru se ukazi preskočijo, program pa izvršu-

je naslednjo instrukcijo.

NajpreprostejĹĄi pogoji primerjajo dve ĹĄtevili dali dva stringa (zaporedja
znakov). Pogoji lahko ugotovijo, ali sta dve številki enaki ali pa, če je

eno večje od drugega ter ali sta dva stringa enaka ali je eden po abecednem

redu pred drugim. Znaki, ki se tu uporabljajo, so:

.. 4 , > 4 Hi eo z in > .