osnovni pojmi programiranja 13 Ve ge teo: a Najprej si zapomnite, da se tekoča vrstica (označena si> ) vedno pojavi na ekranu, običajno nekje okoli sredine. Vtipkajte: LIST (in seveda ENTER) in ko računalnik vpraša scroll (ker je ekran popolnjen), pritisnite n za "ne". Računalnik da obvestilo D BREAK - CONT repeate, kakor da ste vtipkali BREAK. V določeni fazi bi lahko prišli do zaključxa, kaj bi se zgodilo, če bi names- to n pritisnili y (yes). n, SPACE, in STOP se računajo kot "ne", medtem ko se vse ostalo računa kot "da". Sedaj pritisnite ENTER, da bi dobili avtomat- ski listing. Na ekranu se pojavijo vrstice od l do 22. Sedaj vtipkajte: 23 REM in dobili boste vrstice od 2 do 23. Vtipkajte: 28 REM in dobili boste vrstice od 7 do 28. (V obeh primerih ste z vpisovanjem nove ? vrstice premaknili programski kursor tako, da nastane novi listing). ; Morda vam izgleda vse to malce komplicirano, vendar je v bistvu to poizkus, da bi dobili točno tisto kar želite, čeprav glede na to, da so ljudje nepred- vidljiva bitja, to ne uspe vedno. Ko računalnik poizkuša napisati listing, najprej primerja zgornjo vrstico s tekočo. Če zgornja vrstica pride na vrsto pozneje (ima višjo redno številko od tekoče), nima smisla da bi listing za- čel z njo, tako da računalnik koristi tekočo vrstico za novo zgornjo vrstico po PSE eo in naredi listing. Njegova običajna metoda pa je, da začne listing od zgornje vrstice ter ga nadaljuje do tekoče vrstice, pri tem pa po potrebi vrši "scro- lliranje". Računalnik najprej izračuna, koliko časa bi trajalo "scrolliranje" ter v primeru, da bi bilo predolgo, postavlja tekočo vrstico za bjoim o. po- . mikajoč jo k vrhu ekrana ter začenja listing od nje. Če je na koncu programa ali na dnu ekrana izlistana tekoča vrstica, se bo računalnik ustavil. Drugače pa bo "scrolliral" dokler se ne pojavi tekoča vrstica na ekranu, za vsako na- daljnjo vrstico, ki jo lista posebej, bo premaknil tekočo vrstico proti zgor- njemu delu ekrana. Eksperimentirajte s pomikanjem tekoče vrstice tako, da