osnovni pojmi programiranja 9 Če želite program nadaljevati, vtipkajte: CONTINUE in računalnik bo od vas zahteval drugo številko. Ko je uporabljen CONTINUE, se računalnik spomni števila vrstic v zadnjem sporočilu, ki vam ga .je dal in pod pogojem, da ni bilo OK, se vrne na to vrsto; v našem primeru se vrne v vrstico 48, oz. ukazu INPUT. Zamenjajte vrsto 60 z GO TO 3l; to ne bo prineclo bistvene razlike v teku programa. Če se število vrst v ukazu so TO nanaša na neobstoječo vrstico, gre računal- nik na naslednjo vrstico za dano številko. Isto velja tudi za RUN; v resni- ci RUN pomeni RUN G. Sedaj vtipkajte številke na ekran, dokler se ne začne napolnjevati. Ko bo poln, bo računalnik celo gornjo polovico exrana pomak- nil za eno vrstico proti vrhu, da bi napravil prostor ter pri tem zgubil naslov z vrha. To se imenuje scerolling. Ko vas to utrudi, program ustavite z ukazom STOP ter pritisnite ENTER, da bi dobili listing. Poglejte ukaz PRINT v vrstici 58. Tu je interpunkcija - vejica (,) zelo važ- na in vedeti morate, da ima ona mnogo strožja pravila kot interpunkcija v našem jeziku. | Vejice nam omogočajo začetek pisanja od levega roba ali sredine ekrana, od- visno kaj jim sledi. V vrsti 54 vejica pomaga, da se temperatura v Celziju- sovih stopinjah tiska v sredini vrste. S piko in vejico (;) se naslednje šte. vilo ali string (vrstni red znakov) takoj izpiše za predhodnim. To lahko vi- dite, če v vrsti 507 vejico zamenjate s piko in vejico. Naslednji interpunkcijski znak, ki ga uporabljate v ukazih PRINT, je apost- rof (5). Ta znak ZARES da se vse novo kar se napiše, ponavlja na začet- ku nove vrstice na ekranu, to pa se bo vsekakor zgodilo na koncu vsakega PRINT ukaza, zato apostrof ne boste uporabljali pogosto. Zaradi tega ukaz PRINT v vrsti 59 vedno začne izpisovati novo vrsto, v vrsti 30 pa daje praz- no vrsto. Če želite to preprečiti, morate na koncu prvega PRINT ukaza, za katerim se nadaljuje drugi v isti vrsti, postaviti piko ali vejico in piko. Da bi to Za evo Sn