od o >———>———— RK PAN OE PLE JE osnovni pojmi programiranja 8 LIST sam zase ustvarja listing, ki se začenja na začetku programa. Še en ukaz, ki ste ga verjetno spoznali v uvodni knjižici je NEW. Ta ukaz briše. vse stare programe in varijable v računalniku. Sedaj pazljivo vtipkajte program, s katerim spreminjamo stopinje Fahrenheita v Celzijusovo. 10 REM spreminjanje temperature 20 PRINT Y"deg F", "deg C" 30 PRINT 48 INPUT "vpišite deg F", F 50 PRINT F, (F-32) x 5/9 64 GO TO 48 Besede morate vtipkati v vrstici 19. Čeprav ima GO TO razdaljo, je to ključna beseda (na G). Sedaj naredite program. Videli boste, da je prva vrsta na ekranu vrsta 20. Kaj pa se je zgodilo z vrstico 10? Računalnik jo je spregledal. REM v vr- stici 10 pomeni remark (pripomba) ali reminder (opozorilo) in je samo zato, da vas spomni na to, kar program dela. Ukaz REM je sestavljen iz REM izza katerega lahko stoji karkoli; računalnik bo to spregledal vse do konca vr- stice. Računalnik je sedaj prišel do ukaza INPUT v vrstici 40 in tam čaka, da od- tipkate vrednost za varijablo F; to lahko naredite zato, ker tam, kjer ste pričakovali kursor [K] stoji kursor [E]. Vpišite številko; ne pozabite pri- tisniti ENTER. Računalnik je pokazal rezultat in čaka naslednjo številko. To je zaradi vrstice 68 (GO TO, kar pomeni točno to, kar se tu pove (pojdi na 4$). Namesto da gre iz programa, računalnik skače nazaj v vrsto 40 in začenja na novo. Še nekaj takih poizkusov, pa se boste morda vprašali, ali se bo računalnik sploh kdaj napolnil. Nikakor ne. Drugič, ko bo zahteval no- vo število, vtipkajte STOP (SYMBOL SHIFT skupaj z A). Računalnik bo to spo- ročil: H STOP in INPUT in line 40:l, kar vam pove, zakaj je obstal in kje (v prvem ukazu vrstice 48). ia —->--..nčnncn čao RE O AN NOE NON ooo