5. ENOSTAVNO PROGRAMIRANJE s s Hi S m kan di A o kn S VNA Do sedaj smo govorili kompjuterju, kaj naj počne direktno s tastature, zelo koristno pa je, če ga programiramo. To pomeni, da mu lahko damo seri- jo komand oz. instrukcij, da bi lahko v celoti izvršil določeno nalogo. Vsak kompjuter ima svoj jezik, s katerim komuniciramo z njim. Žal pa so jeziki, ki so enostavni za kompjuter, težki za ljudi in obratno.'Jeziki, € ki so enostavni za ljudi, so relativno težavni za kompjuter, zato je po- trebno, da jih prevedemo in interpretiramo. diska te oi o ole A ka Sol a eš ti) tij ZX-spectrum koristi jezik 3ASIC. Ime prihaja iz BEGINNERS. ALL .PURPOS SYMBOLIC INSTRUCTION CODE in je narejen v Dartmouth koledžu v Nevi dl pskire: ZDA 1964.leta. Zelo često se uporablja za osebne kompjuterje. Čeprav je zelo podoben za vse kompjuterje, obstojajo neke razlike, zato so ta navo- dila pisana posebno za ZX-spectrum. BASIC ZX-spectruma se ne razlikuje zno- go od običajnega BASIC-a, tako da ne bo mnogo težav pri adaptaciji kKatere- ga koli BASIC programa za BASIC ZX-spectrum. Obstoja meja, koliko podatkov lahko shranimo v kompjuter. ZX-spectrum po- kaže to mejo z zvočnim signalom (piskanje). Pri programiranju v BASICY. je potrebno, da kompjuter ve, v kakšnem vrstnem redu naj izvršuje instruxcije. o nl oo ci a A o o KONA to Vsaka vrsta skupine inštrukcij ima na začetku številko. Običajno začnemo s številko l 9 in ga povečamo z l0 v vsaki novi vrsti. To nam omogoči, da vstavimo tudi druge vrste pri modificiranju programa. Poizkusimo z enostavnim programom. Oglejmo si serijo ukazov na koncu zad- njega poglavja. Če želite ponoviti to serijo, je potrebno na koncu vsake vrste koristiti ENTER. Natipkajte ta program: 10 LET b$ < "Koliko let imate" a 20 LET a$ - "Vi ste stari" 34 LET INPUT (b$), starost 40 PRINT a$, starost