BY računalniški sistemi dela Cn? A, 5 6 34 ue OSNOVNI UKAZI Tem 4,4 N A«g$ Stran 4-4 4.2.3 Frimerjanje števil %; s B 5 ii h k zala A mt ž Stevila primerjamo z ukazoma CMEx din dx. S CMEFx primerjama dva podatka enakega tipa, CTSTx pa primerja nodatek s celočtevilčna ali realno ničlo. (Oba ukaza ne spremenita stanja v pomnilniku dali registrih, ampak postavita le pogojne hite v statusu procesor da. 4.2.4 (Ukazi za delo s posameznimi biti Testiramo ali postavljamo lahko tudi posamezne bite nali skupine bitov v nekem podatku. Z ukazom KITx testiramo izbrane bite. Ukaz ima dva podatka; prvi še maska, ki je enakega tipa kot testirani podatek, V podatku testiramo bite na mestih, kjer so v maski zapisane enice. Z drugimi besedami lahko opišemo ukaz tako,» da v podatku brišemo vse bite, ki ne ustrezajo postavljenim bitom v maski, torej naredimo losično operacijo IN med masko in podatkom; nato pa testiramo doblšeno vrednost kot z ukazom TSTx. Tudi ta ukaz podatka ne spremeni, postavi pa pogojne bite v statusu procesorja. Z ukazoma BISx in BICx zapišemo enice ali ničle v bite, ki jih določa maska. Z ukazom KBISx (bit set) naredimo torej logični ALI po bitih med masko in podatkom, z KICx (bit clear) pa naredimo losični IN med komplementom maske in podatkom. Fo bitih lahko izvedemo tudi operacijo ekskluzivni ALI, ki da rezultat 1 ali točno le,» ko je natančo eden od operandov 1. Ime ukaza je XORx. V podatku lahko premaknemo vse bite v levo ali desno, s tem da pri premiku v levo izgubimo vodilne bite, če uporabimo ukaz ASHX, ali pa Jih prenesemo na desni konec števila z ukazom RFOTL, pri pnremiku v desno pa izgubimo ali prenesemo nadšmanj pomembne bite. 4.2.$ MRazni ukazi 4 Ničlo lahko zapišemo na nek naslov z ukazom MOVx. hitreje in s krajšo kodo pa dosežemo isto z ukazom CLRx (clear). Fodobno imamo za prištevanje din odštevanje enice ukaza (INCx (increment) in HECx (decrement ), ki povečata ali zmanjšata podatek za 1. Fri klicu podprosramov pogosto prenašamo parametre na sklad. Tudi to lahko naredimo z ukazom MOVx, vendar imamo za zapis dol se besede na sklad poseben ukaz FUSHL (push lonsword), Za zapisovanje na sklad uporabljajo izraz "'push'; za Jemanje podatkov s sklada pa "pop". Zanimiv je ukaz FOLYx, ki izračuna vrednost polinoma v neki točki. Koeficienti polinoma in argument so realna čtevila. Koeficiente polinoma podamo v tabeli: kot. Je natančneje opisano ov Architecture Handbook na strani 213 in naslednjih.