od a id in (eš računalniški sistemi delta FOGLAVJE 4 OSNOVNI UKAZI 4,1 UFORAKA FROGRAMSKE. KARTICE V tem poglavju si bomo ogledali nekaj osnovnih ukazov» pred tem pa bomo pogledali, kako se uporablja prosramska kartica. Za primer vzemimo ukaz MOVL.. V VAX11 Frosrammins (Card imamo za šta ukaz naslednjo vrstico? OP MNEMONIC DESCRIPTION ARGUMENTS CONI. COLES NoZo Mo HO MOVL. Move long src.rl dst.wl x x 0 -— V stolpcu OF je strojna koda za ta ukaz zapisana heksadecimalno. V naslednjem stolpcu Je ime ukaza; ki Je sestavljeno iz seneričnega imena MOV in iz znaka, ki pove, kakšen podatek premikamo. Ža premikanje besede bi tako imeli ukaz MOVWU. Sledi kratek opis ukaza din argumenti. Opis arsumentov je iz dveh delov. Prvi del je mnemonično ime,» zgoraj je to SRC za 'source"' ali izvor, izvorno polje in UST za "destination" ali cils, namembno polje. Za piko Je opisano; kako Je ta argument uporabljen. Frvi znak pove način dostopa in Je? 1 Naslov tega operanda Je podutek, s katerim delamo, a b To ni operand, temveč odmik za programski skok, Mm Operand preberemo in vanj pišemo. r Operand samo preberemo. v Isto kot a; razen pri registrskem naslavljanju. ž Takrat pomeni naslovljeni register in naslednji. : w Ta operand zapisujemo, ; lrugi znak pove tip podatka. Fri o ukazu MOUW. premikamo dolse besede (lonsword), zato je drusi znak 1. Za različne tipe so znaki nasledn di? b bute [a] število s plavajočo vejico z dvojno natančnostjo t število s plavajačo vejico ae z oa pi